Zesde dag 16 juli 2017 - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Karin Akkerman - WaarBenJij.nu Zesde dag 16 juli 2017 - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Karin Akkerman - WaarBenJij.nu

Zesde dag 16 juli 2017

Door: Wijnand

Blijf op de hoogte en volg Karin

16 Juli 2017 | Sri Lanka, Trincomalee

Vijfde dag: 16 juli 2017 zondag
Vandaag moesten we voor ons doen vroeg uit de veren. Om half tien haalde onze chauffeur Sadesh ons op om te gaan snorkelen. We reden in zijn fraaie Toyota bus naar het strand van Trincomalee. Om 10.00 uur vertrokken we, zwemvesten aan en ma een tabletje tegen zeeziekte dus we konden vertrekken naar Pigeon Island. We waren niet de enige toeristen met dit goede idee. De bootjes lagen zij aan zij op het strand maar de mensen uit Sri Lanka lossen dat met elkaar keurig op. Een bootje naar links, de andere naar rechts en hup die van ons kan er nog bij. Daar aangekomen nemen wij onze snorkels en flippers mee. Sadesh is ook mee en kan mooi onze spullen een beetje in de gaten houden. We snorkelen eerst aan de voorkant van het eiland. Julian zijn flipper is een beetje kapot dus de pezige Sri Lankaanse meneer die mee snorkelt, neem Julian bij de hand. We zien prachtige vissen, zelfs een haai (een black tip reef shark als ik het goed heb) en een schildpad. Prachtig om te zien. Daarna gaan we naar de andere kant van het eiland. Ook daar is het druk met mensen, maar in de zee met je snorkel op merk je er bijna niets van. Het lijkt alsof je in een zee aquarium zwemt. Prachtige vissen, groot, klein, dik en dun, felle kleuren of met gekke stippen. We kunnen nog even een uurtje zelf snorkelen en dat is ook wel even relaxed. Daarna gaan we tegen half een weer naar de boot en varen met een bloedgang weer naar Trincomalee. De golven klappen hard tegen de bodem van de boot en mijn billen zijn beurs als we aankomen. Het is ongeveer 17 km varen, dus goed te doen en Karin is gelukkig niet zeeziek geworden. Daar aangekomen vragen we Sadesh of hij ons naar het hotel aan zee wil brengen. Wij zitten in het JKAB parkhotel en ze hebben ook nog het beachhotel waar we gebruik mogen maken van de stoeltjes aan zee. Daar aangekomen zien we mannen aan een lang touw trekken. Ze zingen en roepen en als ik een paar foto's heb gemaakt, trekt Stephan de stoute schoenen aan en helpt mee. Ik kan dan niet achterblijven en help mee met Stephan en de kleine Sri Lankaanse mannen om het grote net binnen te halen. Dat valt trouwens vies tegen. Het is hard werken, na 3 rondes houden we het voor gezien en bedanken de mannen en wensen ze nog veel succes met deze mooie klus. Wij gaan eten. Daarna gaan we lekker naar het strand. Stephan en ik rekenen nog even af. De mensen hier zijn superaardig maar wel super traag. Dus de rekening wordt met vier man opgemaakt en duurt wel een half uur. We moeten er hartelijk om lachen. Dan moet alles worden opgeteld en ook dat duurt best lang. Maar uiteindelijk klopt het precies. We gaan lekker luieren met elkaar en om zes uur staat onze aardige chauffeur weer voor ons klaar. Nu zijn we weer bij ons mooie hotel. De was hebben ze gedaan en dat ziet er keurig uit. Zometeen gaan we eten met elkaar en dan morgen rustig Trincomalee verkennen. Ik wil graag Ford Frederick zien en voor de rest laat ik het over mij heenkomen. Tot nog toe geniet ik van het mooie land met aardige mensen en lekker met mijn gezin. Fijn dat ik dit mee mag maken met elkaar. Kus pa en tot later.