Tweede dag, 12 juli Negombo - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Karin Akkerman - WaarBenJij.nu Tweede dag, 12 juli Negombo - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Karin Akkerman - WaarBenJij.nu

Tweede dag, 12 juli Negombo

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

12 Juli 2017 | Sri Lanka, Negombo

Na een goede nachtrust en heerlijk ontbijt met gebakken eieren, smoothie, vers fruit en thee vertrekken met een nieuwe chauffeur naar de stad. Chaminda laat ons eerst een kerk zien, maar wij hebben meer oog voor de basisschool die ernaast staat en de kleine kinderen buiten les krijgen. De kinderen hebben een uniformpje aan, meisje een witte jurk en de jongend een witte polo met blauwe korte broek. De kleintjes zingen hard of zeggen iets op. De juf staat er met een lange dunne stuk bij... als ze er nu maar niet mee gaat slaan. Daarna rijden we door het drukke verkeer naar een kleine Hindoeïstische tempel. We mogen zonder sarong naar binnen en bekijken al het moois. Vervolgens worden we naar de fishmarket gebracht. Het strand staat vol met vissers, bootjes en netten. Hier wordt ook de vis gedroogd, wat een heerlijke geur verspreid ;) We lopen naar de fishmarket waar de verse vis wordt verkocht. Er zijn talloze kraampjes, maar ook vrouwen en mannen die op de grond zitten met een plastic zak voor hun waar zij hun vis verkopen. Hier stinkt het nog veel meer. De mensen lopen met blote voeten door de plassen met viswater heen. We kijken onze ogen uit en De kinderen vinden het eigenlijk maar niks. Voordat we verder rijden, lopen we naar de plaatselijke gevangenis. We klimmen op een heuvel om het beter te bekijken. Er staan tientallen mensen voor de ingang, te wachten om voor één uurtje naar binnen te mogen om hun familie te bezoeken en eten en benodigdheden te brengen. We kopen bij een plaatselijk stalletje nog wat water en we hebben veel bekijks, vooral Lauraine.... De driver brengt ons nu door smalle straatjes naar de Dutch Canals. We stoppen bij een huisje en achter het huisje ligt een bootje waar we mogen plaatsnemen. Met zwemvesten aan, varen we door the Canals. We zien veranen, die Julian vooral goed kan spotten, en bijzondere vogels. De natuur is prachtig en we worden helemaal zen.... op terugweg meren we aan bij een buitenrestaurantje. We bestellen fruit en friet (lekker veilig) en met het gas erop keren varen we later weer terug. We plassen nog een keer in het hokje naast het huis, waar je heerlijk je onderkantje kan afspoelen met een straal water....fijn hè Lau? Chaminda brengt ons weer terug naar het hotel, maar eerst pinnen we nog even bijna twee ton aan monopoliegeld. De bus en de excursies moeten betaald worden. We nemen afscheid van Jan en vertrekken naar ons nieuwe adres, Villa ecogreen. Daar hebben we een appartement en een balkon, waar we heerlijk kunnen uitrusten van deze fantastische dag. Het lijkt of we hier al heel lang zijn. Straks lopen we richting het strand om daar wat te gaan eten. Zal het nu de beroemde curry worden? Morgen staat een safari gepland, daar kijken we echt naar uit. Hoeveel wilde dieren zullen we zien?