Zevende dag, 17 juli - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Karin Akkerman - WaarBenJij.nu Zevende dag, 17 juli - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Karin Akkerman - WaarBenJij.nu

Zevende dag, 17 juli

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

17 Juli 2017 | Sri Lanka, Sigiriya

Na het ontbijt zijn we weer vertrokken en gaan richting Sigirya, dus richting het binnenland. De kinderen hopen op een hotel met een zwembad, maar dat zit er dit keer niet in. Als we aankomen tegen een uur of 13:00 in Sigirya, dan moet onze driver zoeken maar het adres. We moeten een smalle zandweg op...is dit wel goed... en we gaan steeds hoger en het wordt steeds smaller. We komen uit bij een hek een een soort tuin. In eerste instantie schrokken we, moeten we hier drie nachten blijven? De kinderen krijgen een luxe kamer aan de ene kant en wij krijgen een standaard kamer, naast het huis van de eigenaren. De kids zitten er wederom weer warmpjes bij. De eigenaren zijn erg lief, we zetten onze spullen neer en gaan dan ergens lunchen. Daarna reden we door naar de Minnerya NP. Met een jeep reden we het park in. We zagen aapjes en vogels, maar toen we op een open plek kwamen zagen we opeens wel honderd olifanten. Er waren veel kleintjes bij en vlak voor ons waren twee p überhaupt olifanten met elkaar aan het stoeien. Het was prachtig om te zien. We maakten veel foto's en elke keer reed de jeep een stukje verder, zodat je uit een andere hoek foto's kon nemen. De weg was behoorlijk hobbelig, dus je moest je goed vasthouden, maar je kon ook staan in de jeep. We hebben in totaal drie uur in de jeep over flinke kuilen en gaten gereden, veel olifanten, vogels, koeien en prachtige natuur gezien. Rond geschut en onder het stof kwamen we weer aan bij ons busje. We besloten om eerst te gaan douchen in ons hotel en daarna lekker uit eten te gaan. Bij het hotel hadden we een leuk gesprek met de eigenaar. Hij is archeoloog en gaf ons goede tips over de aankomende dagen in Sigirya. We hebben lekker gegeten in een restaurant bij een hotel in de buurt. Dit was wel het duurste restaurant tot nu toe. Nog steeds erg goedkoop in vergelijking met Nederland, maar toch:) De obers liepen dit keer erg hard voor ons en we werden op onze wenken bediend. Er was geen WiFi, dus we kletsten gezellig met elkaar. En ook met de manager van het hotel, nou ja, ik dan, hihi. De manager wilde wel graag reserveren voor de volgende dag, maar dan gaan we gezellig bij het hotel eten. Onze driver had een vriend meegenomen en die vertelde over het Engelse gezin dat hij rondreed. Samen slapen ze nu in een driver room ergens anders. Hopelijk is dit een goed onderkomen, want Sudesh klaagt nooit, maar ze slapen niet in de beste plaatsen. We geven hem 1500 srp. om te overnachten en dat moet voldoende zijn, volgens Saytours. Wij slapen in ieder geval wel prima. Welterusten!