19 juli 2017 - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Karin Akkerman - WaarBenJij.nu 19 juli 2017 - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Karin Akkerman - WaarBenJij.nu

19 juli 2017

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

19 Juli 2017 | Sri Lanka, Sigiriya

Negende dag, 19 juli Sigirya
Wijnand en ik hebben niet zo best geslapen, we hebben maar een klein bedje. Vanochtend werden we al om half negen aan het ontbijt verwacht, omdat we naar De oude stad Polonnawura gaan. De eigenaren van de lodge hadden een zeer uitgebreid Srilankaans ontbijt gemaakt. We vonden niet alles even lekker, maar hier konden we voorlopig goed op teren. Om half tien zijn met met ons busje naar de oude stad gereden. Het was druk op de weg en af en toe kneep ik hem wel even. Wat rijden ze hier als debielen, toch blijven ze vriendelijk naar elkaar. De kaartjes van het park waren bij elkaar 95 euro. De toeristen zijn een lopende pinautomaat. We gingen eerst het museum in, maar Julian had zo geen zin en gedroeg zich als een echte puber. We gingen vluchtig erdoor heen en daarna hebben we fietsen gehuurd om fietsend de oude stad uit de 11e/12e eeuw te verkennen. Er is ontzettend veel bewaard gebleven. Lau en ik moesten weer in doeken worden gewikkeld om in de tempels te mogen. Op de fiets waren we weer een bezienswaardigheid en de schoolkinderen juichten toen we langs fietsten. We hebben heel wat ruïnes bezocht en wat afgefietst. Onderweg reed ik nog bijna een slang plat, ik ging vol in de remmen. De apen waren brutaal en we hadden een steen in de hand om ze op afstand te houden. We zagen oude stoepa's, veel uitgehakte goden en mooie bouwwerken. Een witte stoepa was niet zo mooi rond en Julian zei dat is geen stoepa maar een "downie toepi". Het was enorm warm en we zweetten ons een ongeluk. Lauraine en Julian hadden na twee uur geen zin meer, maar ik wilde de grote liggende Boeddha nog zien. Julian wilde niet meer mee en Lauraine liet het ook afweten, zij gingen een cola halen. Er waren vier grote Boeddha's uitgehakt in steen. Mooi om te zien. Daarna kochten we bij het tentje waar de jongste twee neergestreken waren nog 'overheerlijke' crackers en drinken en fietsen toen weer terug. Onderweg naar huis zeg Stephan nog een olifant langs de kant van de weg. Bij de lodge hebben we twee uur gerelaxt en daarna heeft de eigenaar van de lodge ons (zonder Stephan, hij had geen zin) naar een plek gebracht waar we ons konden laten masseren. Lauraine zei dat het leek op een dorpje van de jagers en verzamelaars uit de Oudheid, Haha. Na een onderhandeling over de prijs kregen we alle vier een rug en been massage van 30 minuten. Eerst kregen de mannen het en daarna wij. Het ging er stevig aan toe, heerlijk! Als afsluiting ging de eigenaar voor ons koken! We hebben heerlijk gegeten.